Гнучкість розуму може замінити красу. Стендаль

11 клас




2020  - 2021 навчальний рік

Тема:

«Хімічний зв'язок»

До параграфу 7

 " Кристалічний і аморфний стан твердих речовин. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови" скласти таблицю.

Залежність між будовою кристалічної гратки та фізичними властивостями речовини

 

 №

з/п

Типи кристалічних граток

 

Властивості речовин

 

 Приклади речовин

1.

Йонні

Високі температури плавлення; тверді;міцні

Солі, основи

2.

Молекулярні

 

 

 

 

3.

Атомні

 

 

 

 

4.

Металічні

 

 

 

 

 

Виконати практичне завдання:

П.8, завдання № 1 – 11

Завдання виконати в окремому зошиті.

_______________________________________________________

ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ.

Урок №1

 

Необоротні й оборотні хімічні процеси.  Хімічна рівновага.    Принцип Ле Шательє.

1.      Переглянути відео за посилання:

 

       https://www.youtube.com/watch?v=cHSnYKoV5Tw 

      https://www.youtube.com/watch?v=kEbZv8Mb-Ho

2.     Виконати практичне завдання :

2.1.           Пояснити  як зміститься хімічна рівновага:

           А) якщо збільшити температуру:

         Б) якщо зменшити тиск:

        В) якщо збільшити концентрацію вихідних речовин:

            2 SO═  2 SO2 + O2    H >0

            2 CO + O2 2 CO     H < 0

          Відповідь обгрунтувати.

___________________________________________________________

 


















 




Завдання для 11 -го класу під час карантину. 12.03 - 03.04. 2020

УРОК №1
завдання № 1 на 16.03.2020

 Коментар:       завдання виконуємо відповідно до варіанту, як сидимо в класі;
                            виконуємо в робочих зошитах.


Самостійна робота з теми:
" Алюміній.Залізо"

Варіант - 1

Варіант – 2
  1.Укажіть число р-електронів в катіоні Алюмінію:
       А)  4    Б)  5     В)  6     Г)  2
   2. Укажіть молярну масу продукту взаємодії заліза з   
       бромом:
      А)  216      Б)  300      В)  220      Г) 296
    3. Укажіть символ елемента, атом якого містить   
        стільки ж електронів, скільки йон Аl3+:
         А)  Na     Б)  Cl       В) Ne      Г) P
    4.  Укажіть формулу речовини, з якою за звичайних  
          умов не взаємодіє залізо:
           А) HCl                     В)  H2SO4 ( розв.)         
           Б) HNO3 ( розв.)    Г)  HNO3 (конц.)                      
     5.  Укажіть, який з наведених металів є активнішим             за Алюміній:
            А) Ni         Б)  Cu        В) Cr        Г) Ca
     6.   Укажіть ступінь окиснення Оксигену в його
           сполуці з Ферумом у сполуці  Fe2O3:
             А)  -2        Б) +2          В)  +5         Г)  -3
     7.   За звичайних умов алюміній взаємодіє:
             А)   H2SO4 ( розв.)         Б)  H2SO4( конц.)
             В) із хлором                   Г)  з воднем
     8.   Доберіть коефіцієнти, методом електронного  
            балансу:
              FeCl3  +  H2S  → Fe Cl2 +  S  +  HCl

      9.  Залізо кількістю речовини 0,8 моль сильно   
           нагріли і відразу помістили у посудину, в якій    
           містилось 33,6 л хлору ( н.у.). Обчислити масу
           одержаної солі.
    
    

1.Укажіть число s-електронів в катіоні Феруму:
    А)  4    Б)  6     В)  8     Г)  10
2. Укажіть формулу речовини, яка взаємодіє з    
     Алюмінієм:
    А)  Ba(OH)2     Б) MgCl2      В)  CuCl2       Г) ZnCl2
3.  Укажіть сіль, яка взаємодіє із залізом:
   А)  MgSO4    Б) Al(NO3)3   В)  Cu(NO3)3  Г) K2SO4
4.  Укажіть формулу металу, який не можна   
      відновити алюмінієм з розчину солі    
      відповідного металічного елементу:
      А)  Zn      Б)  K      В)  Ag       Г) Cd
5. Укажіть кількість частинок, які містить ядро
      нукліду  Феруму     56   Fe:
                                        26
     А) 26 протонів і 56 нейтронів
     Б)  26 протонів і 30 нейтронів     
     В)  56 протонів і 30  нейтронів  
      Г) 56 протонів і  26 нейтронів
6.  Укажіть ступінь окиснення Нітрогену в його
      сполуці з Алюмінієм:
       А)  -2        Б) +2          В)  +5         Г)  -3
7.  Укажіть формулу речовини  Х у схемі    
       перетворень:
                     Fe X Fe(OH)2
        А)  FeO     Б) Fe2O3    В)  FeSO4  Г)  FeCl3
8.  Доберіть коефіцієнти, методом електронного  
      балансу:
              Fe  +  HNO3(розв.)  → Fe( NO3)3 +  NO  +  H2O

9.  Сплавили сірку кількістю речовини0,5 моль і
      алюміній. Обчислити масу утвореної солі.



УРОК №2


ЗАВДАННЯ  ДЛЯ ВИКОНАННЯ НА 18.03.2020 р.


ВАРІАНТ – 1
У завданнях № 1- 10 оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її в бланку відповідей.
1.      Укажіть правильне закінчення твердження «Хімічний елемент – це вид атомів…»
А  з певною кількістю енергетичних рівнів;
Б   з певними фізичними та хімічними властивостями;
В  з певним зарядом ядра;
Г  з певною будовою зовнішнього енергетичного рівня.
2.      Укажіть чинник, що не впливає на швидкість хімічних реакцій:
А  температура;
Б   каталізатор;
В  площа поверхні контакту реагентів;
Г  колір реагентів.
3.      Укажіть правильне закінчення твердження « Розчин – це…»
А  неоднорідна суміш;
Б   суміш, одним компонентом якої є вода;
В   однорідна суміш речовин;
Г   суміш рідин.
4.      Позначте оксид, який відповідає Ферум (ІІІ) гідроксиду:
А  FeO
Б   Fe2O3
B  OF2
Г  Fe3О4
5.      Позначте тип хімічного зв' язку в молекулі S8:
А  ковалентний полярний;
Б  йонний;
В  ковалентний неполярний;
Г  металічний.
6.      Укажіть речовину, яка має молекулярні кристалічні гратки:
А  графіт;
Б  глюкоза;
В  Калій бромід;
Г  Силіцій (IV) оксид.
7.      Укажіть метал, який не взаємодіє з водою:
А  Ag
Б   Fe
B  Ca
Г  Li.
8.      Укажіть загальну формулу гомологічного ряду алканів:
А  CnH2n+2
Б   CnH2n
В   CnH2n-2
Г   CnH2n-6
9.      Укажіть волокна, які добувають із целюлози:
А  поліакрилонітрильні;
Б   штучті;
В  синтетичні;
Г  поліамідні.
10.  Укажіть,за яких умов може відбуватися денатурація білка:
А  при дії на білки сульфатною кислотою;
Б   при розчиненні білків у воді;
В  при дії на білки воднем;
Г  при дії на білки вуглекислим газом.
У завданнях № 11 – 13 оберіть кілька правильних, на Вашу думку, відповідей та позначте їх у бланку відповідей.
11.  Укажіть речовини з однаковим типом хімічного зв' язку:
А  F2
Б   Mg
В  OF2
Г   MgCl2
Д   KF.
12.  Укажіть електроліти:
А  Са(ОН)2
Б   СН3ОН
В  Na2CO3
Г  CO
Д  СН4.
13.  Укажіть речовини,які є гомологами:
А  СН3СН2СОСН3
Б   СН3СН2СН2ОН
В  СН3СН2СН2 СНО
Г  СН3СН2СНО
Д  СН3СН2ОСН3
У завданнях № 14 – 16 до кожного із завдань, позначених буквами, виберіть один правильний,на Вашу думку, варіант відповіді, позначений цифрою. Запишіть цифри у таблицю, наведену до кожного завдання. Послідовність цифр перенесіть до бланка відповідей.
14.  Встановіть відповідність між хімічним елементом і ступенями окиснення, які він може виявляти у сполуках:
А  Сульфур                                  1    +2
Б   Карбон                                    2    - 2; +4; +6
В  Кальцій                                    3    -2; +2
Г  Фосфор                                    4    -4; +2; +4
                                                      5    -3; +3; +5.
15.  Встановіть відповідність між реагентами та продуктами рекцій:
А  CH4  +   Cl2   →                       1  CHCl=CHCl
Б   CH2=CH2 + Cl2 →                 2  CH3Cl + HCl
В   CH3- CH3 + Cl2→                  3  CH2Cl-CH2Cl
Г   CH≡CH + Cl2→                     4  CH3- CH2Cl  +  HCl
                                                     5  CH3- CH2Cl + HCl
16.  Встановіть відповідність речовин буквам у схемі перетворень:
    +A              +Б             +В             +Г
N2 → NH3 → NO →NO2→ HNO3
1        О2
2        О2 ( Pt)
3        H2O  +  O2
4        H2O
5        H2
У завданнях № 17- 18 розташуйте певні дії ( поняття, формули, характеристики) у правильній, на Вашу думку, послідовності. Запишіть букви у таблицю, наведену до кожного завдання. Потім послідовність букв перенесіть до бланка відповідей.
17.   Встановіть послідовність зростання відновних властивостей атомів елементів:
А  Mg
Б
   K
В   Rb
Г   Na
18.  Встановіть послідовність зростання радіусів атомів елементів:
А  Мg
Б   Cl
В   Si
Г   Al
У завданнях № 19 – 20 передбачають безпосереднє виконання завдань,            розв' язування задач.
19.  Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
Калій → калій гідроксид  → калій карбонат  → калій сульфат → барій сульфат.
20.  До розину масою 200 г з масовою часткою гліцерилу 2.5% додали гліцерил масою 10 г. Обчисліть масову частку розчиненої речовини в розчині.



ВАРІАНТ – 2
У завданнях № 1- 10 оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її в бланку відповідей.
1.      Укажіть правильне закінчення твердження – «Проста речовина – це…»:
А складова частина суміші;
Б  складова частина хімічної сполуки;
В  речовина, що складається з атомів;
Г  речовина, утворена одним елементом.
2.      Укажіть число нейтронів в ізотопі 6529Сu:
А  29;
Б  36;
В  65;
Г  94.
3.      Укажіть заряди катіона та аніона, на які дисоціює у водному розчині Натрій сульфід:
А  1+ та 2-;
Б   2+  та 2-;
В  1+  та  1- ;
Г   2+ та  1-.
4.      Укажіть правильне закінчення твердження – « Для того щоб насичений водний розчин солі зробити насиченим, необхідно…»
А  додати води;
Б  додати солі;
В  профільтрувати його;
Г  випарувати певну кількість води.
5.      Укажіть кислотний оксид:
А  CO
Б   CO2
В  CaO
Г  ZnO.
6.      Укажіть положення лужних елементів у періодичній системі:
А  період 1;
Б  підгрупа ІА;
В  період 3;
Г  підгрупа ІІ А.
7.      Укажіть речовину, яка зумовлює тимчасову твердість води:
А  CaCl2
Б  Ca(HCO3)2
В  CaCO3
Г  CaSO4
8.      Укажіть правильне закінчення твердження – « Ізомери – це сполуки, що мають…»:
А  однаковий агрегатний стан за нормальних умов;
Б  однаковий якісний та кількісний  стан, але різну будову;
В  однакову загальну формулу;
Г  однаковий якісний, але різний кількісний склад.
9.      Укажіть загальну формулу гомологічного ряду алкенів:
А  CnH2n+2
Б   CnH2n
В   CnH2n-2
Г   CnH2n-6
10.  Позначте правильне закінчення твердження « Денатурація білкової молекули – це руйнування…»
А  первинної структури;
Б   вторинної структури;
В  первинної і вторинної структур;
Г  четвертинної, третинної і вторинної структур.
У завданнях № 11 – 13 оберіть кілька правильних, на Вашу думку, відповідей та позначте їх у бланку відповідей.
11.  Укажіть речовини,які взаємодіють з розведеним розчином сульфатної кислоти:
А  CaO
Б  Cu
В  MgCl2
Г  Cu(OH)2
Д  Cl2.
12.  Укажіть речовини, які є ізомерами:
А  СН3СН2СН2ОН
Б   СН3СН2СНО
В  СН3СН2СОСН3
Г  СН3СН2 ОСН3
Д  СН3СН2ОН
13.  Укажіть речовини з однаковим типом хімічного зв' язку:
А  СО2
Б   SO3
В  O2
Г   Al
Д   KF.
У завданнях № 14 – 16 до кожного із завдань, позначених буквами, виберіть один правильний,на Вашу думку, варіант відповіді, позначений цифрою. Запишіть цифри у таблицю, наведену до кожного завдання. Послідовність цифр перенесіть до бланка відповідей.
14.  Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:
А  SO3 +  H2O  →                                1.  K2SO4 +  H2O
Б   SO3 +  KOH  →                              2.  H2SO4
В  SO3 +  2KOH  →                             3.  K2SO4  
Г  SO3 +  K2O  →                                 4.  KHSO4
                                                              5.   K2SO3

15.  Встановіть відповідність між схемами і записами, пропущеними в них:
А  N20  …..→  2N-3                              1.  - 2e
Б  Fe+2 …..→ Fe+3                                2. – 1e
В  O20  …..→ 2 O-2                               3. + 6e
Г  2Cl-…..→  Cl20                                 4.  + 2e
                                                               5.  + 4e
    16.  Виберіть речовини,які відповідають буквам у схемі перетворень:
          СН3ОН  +A→  НСООСН3  →  НСООН +B→ НСООСН2СН3 → НСООNa
1        СН3СН2ОН
2        НСООН
3        Н2
4        Н2О
5        NaOH.
У завданнях № 17- 18 розташуйте певні дії ( поняття, формули, характеристики) у правильній, на Вашу думку, послідовності. Запишіть букви у таблицю, наведену до кожного завдання. Потім послідовність букв перенесіть до бланка відповідей.
17.    Встановіть послідовність зростання радіусів атомів елементів:
А  Mg
Б   Cl
В   Si
Г   Al
18.  Встановіть генетичний ланцюжок утворення Натрій етаноату:
А   C2H5OH
Б    CH3COOH
В    C2H4
Г     C2H6
У завданнях № 19 – 20 передбачають безпосереднє виконання завдань,            розв' язування задач.
19.  Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
Етилен → ацетилен → етаналь→ етанол→ натрій етанолят.
20.  До розчину, який містить алюміній хлорид масою 3, 204 г додали арґентум нітрат масою 10,2 г. Обчислити масу утвореного осаду.
     

_____________________________________________________________________________                                          
УРОК   №3

Завдання 30.03.2020 р.
Коментар
                                Увага!!!


Виконане завдання переслати на адресу, яка вказана , а саме tanusa25bac@gmail.com до 02.04.

Бажаю успіхів.

Конспект записати в зошит під датами, які стоять

  Бажаю здоров'я, мудрості і терпіння!!!

СОЛІ. ПОШИРЕННЯ В ПРИРОДІ. СЕРЕДНІ ТА КИСЛІ СОЛІ.
1.       Визначення солей.
Солі  - це складні речовини, які складаються з атомів металів та кислотних залишків.

До відома:

1.      Назва кислотного залишку, утворюється від назви відповідної кислоти, зміною жіночого роду на чоловічий  ( кислота хлоридна, а залишок хлорид)
2.      Валентність кислотного залишку визначається по кількості атомів Гідрогену у молекулі кислоти.
3.      Таблиця кислот.

Формула
кислоти
Назва кислоти
Кислотний   залишок
Валентність кислотного залишку
Назва кислотного залишку
HCl
хлоридна
Cl
I
хлорид
HNO3
нітратна
NO3
I
нітрат
HNO2
нітритна
NO2
I
нітрит
HBr
бромідна
Br
I
бромід
HI
йодидна
I
I
йодид
H2S
сульфідна
S
II
сульфід
H2SO3
сульфітна
SO3
II
сульфіт
H2SO4
сульфатна
SO4
II
сульфат
H2CO3
карбонатна
CO3
II
карбонат
H2SiO3
сілікатна
SiO3
II
сілікат
H3PO4
ортофосфатна
PO4
III
ортофосфат

4.      Як утворюється назва солей ?  ( 8 кл., повт.)
·         Називаємо метал
·         Якщо метал має змінну валентність , в дужках вказуємо.
·         Додаємо назву кислотного залишку.
          Na2SO4 - Натрій сульфат
          Fe2(SO4)3  -   Ферум ( ІІІ)  сульфат
          CuCl2  -   Купрум ( ІІ)  хлорид
2.      Класифікація солей.

1.      Середні солі – солі, в молекулах яких відбувається повне заміщення атомів Гідрогену на атоми металу.
 Na2SO4             Натрій сульфат

2.       Кислі солі - солі, в молекулах яких відбувається неповне заміщення атомів Гідрогену на атоми металу.
  NaНSO4            Натрій гідрогенсульфат
3.      Основні солі -  солі, в молекулах яких крім йонів металуі кислотного залишку містяться гідроксогрупи.
Аl(OH)2Cl
4.      Подвійні солі -   солі, в яких атоми Гідрогену багатоосновних кислот, заміщено різними металами.
КNaSO4
5.      Змішані солі -  солі, двох кислот
СaClBr
6.      Комплексні солісолі, які містять комплексний йон
[ Ag(NH3)2] Cl
3.        Добування солей.

1.      Взаємодія кислот і основ:
KOH + HCl KCl  + H2O
2.      Взаємодія кислот і основних оксидів:
H2SO4 + CuO Cu SO4  + H2O
3.      Взаємодія лугів з кислотними оксидами:
2 NaOH + SiO2 Na2SiO3  + H2O
4.      Взаємодія основних і кислотних оксидів:
Na2O  + CO2 Na2CO3
5.      Взаємодія лугів з солями:
3 KOH + FeCl3 Fe ( OH)3  + 3 KCl
6.      Взаємодія кислот з солями:
Na2CO3 + 2 HCl 2 NaCl + CO2 +  H2O
7.      Взаємодія двох солей:
AgNO3  + KCl  AgCl  + KNO3
8.      Взаємодія простих речовин:
2 K + Cl2 2 KCl
9.      Взаємодія металів з кислотами:
Zn + 2 HCl  ZnCl2 + H2
10.   Взаємодія металів із солями:
Fe + CuSO4 FeSO4 + Cu
11.  Термічний розклад деяких солей:
2 NaNO3→ 2  NaNO2  + O2

4.       Хімічні властивості солей.

Солі взаємодіють:

1.      З кислотами: утворюючи нову сіль і нову кислоту
                AgNO3  + НCl  AgCl  + НNO3

2.      З лугами:  утворюючи нову сіль і нову основу
Сu (NO3)2  +  2KOH Cu(OH)2 +  2KNO3
3.      З металами: якщо метал, який вступає  вреакцію,в електрохімічному ряду напруг стоїть лівіше від металу, що входить до складу солі
Сu + FeSO4
Fe + CuSO4→ FeSO+  Cu
4.      Між собою: утворюючи нові солі
BaCl2 +  Na2 SO4 2 NaCl  + BaSO4
5.      Термічний розклад солей:  більшість солей термостійкі, розкладаються солі, утворені:
·         Слабкою кислотою
CaCO3  CaO + CO2
·         Cильними окисниками або відновниками

                              1.      Метали до Магнію
                                     MeNO3  MeNO2  + O2
                         
                                2.      Від Магнію до Купруму
Me NO3     →                    MeNO3  MeO  + NO2  +  O2
                        
                                                          3.      Метали після Купруму
                                         MeNO3  Me   +  NO2 +  O2


ЗАВДАННЯ ОБОВ'ЯЗКОВЕ ДО ВИКОНАННЯ І НАДСИЛАННЯ НА ПОШТУ:

        1.      Напишіть формули солей:
А)  Калій карбонат
Б)  Купрум(ІІ) нітрат
В) Ферум (ІІІ) сульфат
Г) Магній гідрогенхлорид
    2.  Скласти рівняння хімічних реакцій:
          А) Арґентум нітрат і Ферум (ІІІ) хлорид
         Б) Натрій гідрогенкарбонат і Натрій гідроксид
        В)  термічного розкладу Магній нітрату.
 Рівняння А розписати в йонній повній та скореченій формі; рівняння В розставити коефіцієнти методом електронного  балансу.

        3.      Залізо кількістю речовини  0, 8 моль нагріли і відразу помістили у посудину, в якій містилось 33,6 л хлору (н.у.). Обчисліть масу одержаної солі.

____________________________________________________________________________



Урок № 4   Завдання №4  01.04.2020 р.

ЖОРСТКІСТЬ ВОДИ ТА СПОСОБИ ЇЇ УСУНЕННЯ.

Переглянети презентацію  https://www.youtube.com/watch?v=ZWmdMZLVV1M
Жорсткість води – це сукупність властивостей води, зумовлених вмістом катіонів                                      лужноземельних елементів, передусім Кальцію Са2+ і Магнію Mg2+.
Розрізняють тимчасову(карбонатну) і постійну( некарбонатну) жорсткість води.

Тимчасова(карбонатна) жорсткість води зумовлена вмістом гідроген карбонат – іонів HCO3-. Природна вода завжди містить незначну кількість розчиненого карбон (ІV)оксиду СО2.
Протікаючи крізь гірські породи, що містять нерозчинні карбонати ( вапняки, доломіти), така вода перетворює їх на розчинні гідроген карбонати:

CaCO3  + CO2  +  H2 Ca(HCO3)2

Постійна( некарбонатна) жорсткість води – зумовлена вмістом інших аніонів, переусім сульфат-іонів SO42- і хлорид – іонів Cl -.

Сума показників тимчасової та постійної жорсткості визначає загальну жорсткість води.     
Прикладом дуже м'якої води, яка містить незначну кількість солей, є дощова вода, а дуже жорсткої води – морська.

Способи усунення жорсткості води:
1.      Тимчасову жорсткість води усувають її кип'ятінням:

Ca(HCO3)2      CaCO3   + CO2 + H2O
Mg(HCO3)2      MgCO3   + CO2 + H2O

2.      Для усунення постійної жорсткості води до неї додають реагенти – натрій карбонат( кальциновану соду), кальцій гідроксид ( вапняну воду) або натрій ортофосфат. Одночасно утворюється тимчасова жорсткість води:

Ca(HCO3)2    + Ca( OH)2  →2 CaCO3↓ + 2 H2O
Mg(HCO3)2    + Na2CO3  MgCO3   + Na2SO4
3CaCl2  + 2 Na2PO4 Ca3(PO4)2  + 6 NaCl
Mg(HSO4)2 + Ca(OH)2   Mg(OH)2 + CaCO3 + 2H2O

3.      Сучасні способи пом'якшення води базуються на використанні іонітів, зокрема катіонітів – твердих речовин, які містять у своєму складі(  Na+  ), що здатні обмінюватися йонами із зовнішнім середовищем.


    Виконати практичне завдання:
1.      Скласти рівняння реакцій за поданою схемою:
          Залізо Ферум(ІІ) хлорид Ферум (ІІІ) хлорид → Ферум( ІІІ) гідроксид →     
              →    Ферум(ІІІ) оксид → Ферум(ІІІ) сульфат.


 Конспект в зошит, завдання в зошит.
Вивчити п.28, повт. п.11


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Урок № 5   Завдання № 5  06.04.2020 р.
                                     Дорогі діти!!!
Я дуже вдячна Вам, що ви уважно читаєте і відправляєте саме ті завдання, які потребують перевірки . До наступного понеділка зроблю таблицю за Вашою роботою.
Дякую за роботу. Бажаю здоров'я і терпіння.
    СУЧАСНІ СИЛІКАТНІ МАТЕРІАЛИ.
1.      Силікатні матеріали – сполуки Силіцію.
2.    Поняття про скло. Різновиди скла та його застосування.
3.    Цемент.
4.    Лабораторна робота «Визначення силікат-іонів»
Опрацювати параграф 31, скласти  конспект, висвітливши основні пункти плану уроку.
         Лабораторна робота «Визначення у розчині силікат-іонів»
Мета: навчитися експериментально виявляти силікат-іони.
Хід роботи:
1.      Переглянети дослід за посиланням:
2.    Оформити лабораторну роботу.
Допомога: кремнієва кислота – силікатна кислота.
        Що робили?
       Що спостерігали?

     Наливаємо у пробірку 2 мл     розчину Натрій силікату і  додаємо розчин  хлоридної      кислоти.

3.     Написати спостереження та рівняння в молекулярній, йонній повній та скороченній формі.
4.   Звіт з виконаною роботою прислати на ел. пошту.

Домашнє завдання:

Вивч. п.31, повт п. 12, завдання № 1 ст.68 ( скласти рівняння гідролізу)

________________________________________________________________________



Урок № 6   Завдання № 6  08.04.2020 р.

Мінеральні добрива поділяють на
МІНЕРАЛЬНІ ДОБРИВА.  ПОНЯТТЯ ПРО КИСЛОТНІ ТА ЛУЖНІ ГРУНТИ.

1.      Поняття про мінеральні добрива.
Речовини ( або суміші речовин), переважно солі, які містять необхідні для рослин елементи живлення, називають мінеральними добривами.
2.    Класифікація добрив.
Мінеральні добрива поділяють на прості і комплексні( складні та змішані).
Прості – добрива, що мають один поживний елемент ( натрієва селітра - містить Нітроген, калій хлорид – Калій)
Складні – добрива,що містять два або більше поживних елементів ( калійна селітра – Калій і Нітроген).
Змішані добрива – це механічні суміші різних видів добрив- простих і склаь або зменшуюдних або тих чи інших. Вони називаються тукосумішами.
3.    Виробництво добрив в Україні.
4.    Поняття кислі та лужні грунти.
Кислі грунти- грунти з рН від 6,5 і нижче. У їхніх водних розчинах є надлишок катіонів Гідрогену.
Агрономічні служби проводять дослідження грунтів і регулюють : збільшують або зменшують  кислотність грунтів.
Понижують кислотність за допомогою вапнування – внесення в грунт кальциту, доломіту, гашеного вапна.


Домашнє завдання:
Вивч. п.30, повт. п.13, конспект в зошит.
 _______________________________________________



Урок № 7,8   Завдання № 7,8    13.04.2020 р, 15.04.2020


ЯКІСНІ РЕАКЦІЇ НА ДЕЯКІ ЙОНИ.

Якісні реакції – за допомогою яких можна визначити
                                   наявність певних речовин, йонів, атомів.

1.      Переглянути відео за посиланням:

                 https://www.youtube.com/watch?v=tIqfNnfrQlo     
                https://www.youtube.com/watch?v=Q0xb1MIlvIY

2.    Скласти таблицю:

йон
якісний йон
чи реактив

       ознаки  реакції
Н+
метиловий
оранжевий,
лакмус
Забарвлення розчину в рожевий

Забарвлення розчину в червоний

Сl-
 Ag+
Білий сирнистий осад
Ag+  + Сl-   AgCl
Cu2+
OH-

Fe2+
OH-

Fe3+
OH-

Zn2+
OH-

Ba2+
SO42-

NH4+
OH-

OH-


CO32-


SiO32-


PO43-


SO32-



          Вам потрібно, використовуючи свої знання та додаткові джерела інформації скласти таблицю, ще окремо таблицю для органічних речовин.

Все робимо в зошит і не треба пересилати.
Домашнє завдання:
Вивч. п.35, повт. п.14,15, таблиця в зошит
_______________________________________________


Урок № 9,10   Завдання № 9,10   22.04.2020, 27.04.2020


БІОЛОГІЧНЕ ЗНАЧЕННЯ МЕТАЛІЧНИХ ТА НЕМЕТАЛІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ.
1.       Опрацювати п. 32
2.      Переглянути відео за посиланням:
3.      Скласти таблицю. Біологічна роль металів та неметалів.(5-6 металів і неметалів)
Назва металічного або неметалічного елемента


    Біологічна роль
Цинк
Формує імунітет, входить до складу багатьох ферментів, сприяє обміну речовин.





4.      Виконати завдання 2 стор.176 письмово та надіслати на ел. пошту.

5.  пройти тестування на платформі "на урок" join.naurok.ua, код доступу 549531


-_______________________________________________________
Урок № 11,12   Завдання № 11,12   29.04.2020, 04.05.2020

Генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук.

 Переглянути відео за посиланням та скласти конспект
Розглянути приклади перетворень та зробити відповідні записи
Домашнє завдання:
Вивч. п.34, повт. п.16, виконати завдання 1 а, г стор.180
_____________________________________________


Урок № 13   Завдання № 13   06.05.2020

1.       Записати дату і номер уроку.
2.      Записати :
Практична робота №1
Дослідження якісного складу солей.
Мета: навчитися визначати якісний склад солей.
Реактиви: індикаторний папір, розчини: ферум(ІІ) сульфату, ферум(ІІІ) хлориду, барій хлориду, натрій гідроксиду, калій гідроксиду, амоній нітратуу, амоній сульфату, натрій карбонату, натрій сульфату, натрій силікату, хлоридної кислоти.
Обладнання: штатив з пробірками.

Хід роботи.
1.       Скласти план дослідження для розв'язання запропонованих експериментальних задач.
2.      Оформити звіт.
3.      Записати відповідні рівняння в молекулярній, йонній повній та скороченій формах.
4.      Записати спостереження.
5.      Зробити відповідні висновки.


Задача 1.
У двох пробірках знаходиться розчин ферум(ІІ) сульфату і ферум (ІІІ) хлориду. Довести експериментальним шляхом вміст кожної пробірки.

Для виконання задач необхідно використати таблицю, яку ви складали до уроку 7,8.


Щоб визначити в якій з пробірок знаходиться розчин Ферум (ІІ) сульфату відбираємо проби із двох пробірок і додаємо в кожну з них розчин __________. У першій пробірці отримуємо осад болотно -зеленого кольору.

Записати молекулярне, йонне повне та скорочене рівняння.

    Для того щоб підтвердити, що в другій пробірці знаходиться розчин      
   ферум (ІІІ) хлориду – відбираємо пробу і додаємо до неї розчин   
     ________.
     Отримуємо бурий осад.
                     https://www.youtube.com/watch?v=Auwf3tjqSBw
                  Записати молекулярне, йонне повне та скорочене рівняння.
                  Висновок:
                 Задача 2.
                 У двох пробірках містяться солі амоній нітрату і амоній сульфату.
                 Визначте, що в двох пробірках знаходяться солі амонію. Визначте    
                  експериментально склад кожної солі.
                      https://www.youtube.com/watch?v=ukKOJ8RbFwQ

                  Щоб визначити, що в пробіроках знаходиться розчин амоній нітрату і амоній сульфату  відбираємо проби із двох пробірок і додаємо в кожну з них розчин __________.
                  Записати молекулярне, йонне повне та скорочене рівняння.
Спостерігаємо:
                 Висновок:
 
                  Задача 3.
                  Є три солі натрій карбонат, натрій сульфат інатрій силікат.         
                  Використовуючи тільки барій хлорид і хлоридну кислоту визначити
                  вміст кожної з пробірок( якісний склад солей).
                  Щоб визначити, що в пробіроках знаходиться розчин натрій силікату  відбираємо проби із трьох  пробірок і додаємо в кожну з них розчин __________.
                   https://www.youtube.com/watch?v=lrQhqecOxlA

Спостерігаємо:
                  Записати молекулярне, йонне повне та скорочене рівняння.
                  Щоб визначити, що в пробіроках знаходиться розчин натрій сульфату   відбираємо проби із двох  пробірок і додаємо в кожну з них розчин __________.
Спостерігаємо:
                  Записати молекулярне, йонне повне та скорочене рівняння.
        Щоб визначити, що в пробірці знаходиться розчин натрій карбонату  додаємо  розчин __________.
Спостерігаємо:
                  Записати молекулярне, йонне повне та скорочене рівняння.
Домашнє завдання:
Вивч. п.35, повт. п.18, виконати практичну
роботу та надіслати на ел. пошту до 13.05
__________________________________________


Урок № 14   Завдання № 14  13.05.2020

ПРАКТИЧНА РОБОТА №2
ГЕНЕТИЧНІ ЗВ'ЯЗКИ МІЖ КЛАСАМИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК.

Мета: експериментальним шляхом дослідити генетичні зв'язки між класами неорганічних сполук,
продовжувати  формувати ключову компетентність вчитися упродовж життя, а також предметну компетентність.
Обладнання:

Реактиви:      



               Хід роботи.

1.     Переглянути відео:


2.   Розв'язати задачу.
Задача 1.
Експериментально здійснити перетворення за схемою:
           1                2                    3
CuO  CuSO4 Cu(OH)2 CuO
                                                                4  
                                                           CuCl2
               Дослід №1
             CuO  CuSO4
             В пробірку насипаємо порошок Купрум (ІІ) оксид і        
          додаємо сульфатну кислоту. Нагріваємо.          
           Спостерігаємо:____________________________
            _________________________________________
           Рівняння реакції:
           _________________________________________

            Дослід №2
           CuSO4 Cu(OH)2
          До отриманого розчину Купрум(ІІ) сульфату додаємо    
         розчин Натрій гідроксиду.
                   Спостерігаємо:____________________________
            _________________________________________
           Рівняння реакції:
           _________________________________________

          Дослід №3
          Cu(OH)2 CuO

          Отриманий в попередньому досліді осад ділимо на дві
         частини і одну з них нагріваємо.
           Спостерігаємо:____________________________
            _________________________________________
           Рівняння реакції:
           _________________________________________
 
          Дослід №4
          Cu(OH)2 CuCl2

          До другої частини додаємо розчин хлоридної кислоти.
       
           Спостерігаємо:____________________________
            _________________________________________
           Рівняння реакції:
           _________________________________________
           Висновок:
            Задача 2.
Добути експериментально Аргентум(І) хлорид.
Переглянути відео:
До розчину хлоридної кислоти додаємо по краплям розчин Аргентум(І) нітрату.
           Спостерігаємо:____________________________
            _________________________________________
           Рівняння реакції:
           _________________________________________
             Висновок:
3.   Виконати перетворення:
Стор.181 , варіант -2 , завдання 1 а, в.
      Домашнє завдання:
      Виконати практичну роботу, записати реактиви, спостереження, рівняння, висновки.
      Виконати завдання з підручника.
      Надіслати роботу на ел.пошту до 17.05
____________________________________________

       


Немає коментарів:

Дописати коментар