УРОК №2
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ НА 18.03.2020 р.
ВАРІАНТ – 1
У завданнях № 1- 10 оберіть
правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її в бланку відповідей.
1.
Укажіть
правильне закінчення твердження «Хімічний елемент – це вид атомів…»
А з певною кількістю енергетичних рівнів;
Б з певними фізичними та хімічними
властивостями;
В з певним зарядом ядра;
Г з певною будовою зовнішнього енергетичного
рівня.
2.
Укажіть
чинник, що не впливає на швидкість хімічних реакцій:
А температура;
Б каталізатор;
В площа поверхні контакту реагентів;
Г колір реагентів.
3.
Укажіть
правильне закінчення твердження « Розчин – це…»
А неоднорідна суміш;
Б суміш, одним компонентом якої є вода;
В однорідна суміш речовин;
Г суміш рідин.
4.
Позначте
оксид, який відповідає Ферум (ІІІ) гідроксиду:
А FeO
Б Fe2O3
B OF2
Г Fe3О4
5.
Позначте
тип хімічного зв' язку в молекулі S8:
А ковалентний полярний;
Б йонний;
В ковалентний неполярний;
Г металічний.
6.
Укажіть
речовину, яка має молекулярні кристалічні гратки:
А графіт;
Б глюкоза;
В Калій бромід;
Г Силіцій (IV)
оксид.
7.
Укажіть
метал, який не взаємодіє з водою:
А Ag
Б Fe
B Ca
Г Li.
8.
Укажіть
загальну формулу гомологічного ряду алканів:
А CnH2n+2
Б CnH2n
В CnH2n-2
Г CnH2n-6
9.
Укажіть
волокна, які добувають із целюлози:
А поліакрилонітрильні;
Б штучті;
В синтетичні;
Г поліамідні.
10. Укажіть,за яких умов може відбуватися денатурація білка:
А при дії на білки сульфатною кислотою;
Б при розчиненні білків у воді;
В при дії на білки воднем;
Г при дії на білки вуглекислим газом.
У
завданнях № 11 – 13 оберіть кілька правильних, на Вашу думку, відповідей та
позначте їх у бланку відповідей.
11. Укажіть речовини з однаковим типом хімічного зв' язку:
А F2
Б Mg
В OF2
Г MgCl2
Д KF.
12. Укажіть електроліти:
А Са(ОН)2
Б СН3ОН
В Na2CO3
Г CO
Д СН4.
13. Укажіть речовини,які є гомологами:
А СН3СН2СОСН3
Б СН3СН2СН2ОН
В СН3СН2СН2 СНО
Г СН3СН2СНО
Д СН3СН2ОСН3
У
завданнях № 14 – 16 до кожного із завдань, позначених буквами, виберіть один
правильний,на Вашу думку, варіант відповіді, позначений цифрою. Запишіть цифри
у таблицю, наведену до кожного завдання. Послідовність цифр перенесіть до
бланка відповідей.
14. Встановіть відповідність між хімічним елементом і
ступенями окиснення, які він може виявляти у сполуках:
А Сульфур 1 +2
Б Карбон 2 - 2; +4; +6
В Кальцій 3 -2; +2
Г Фосфор 4 -4; +2; +4
5 -3; +3; +5.
15. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами
рекцій:
А CH4 + Cl2 → 1 CHCl=CHCl
Б CH2=CH2 +
Cl2 → 2 CH3Cl +
HCl
В CH3-
CH3 + Cl2→ 3 CH2Cl-CH2Cl
Г CH≡CH + Cl2→ 4 CH3- CH2Cl + HCl
5 CH3- CH2Cl
+ HCl
16. Встановіть відповідність речовин буквам у схемі
перетворень:
+A +Б
+В +Г
N2
→ NH3 → NO →NO2→ HNO3
1
О2
2
О2
( Pt)
3
H2O + O2
4
H2O
5
H2
У завданнях № 17- 18 розташуйте
певні дії ( поняття, формули, характеристики) у правильній, на Вашу думку,
послідовності. Запишіть букви у таблицю, наведену до кожного завдання. Потім
послідовність букв перенесіть до бланка відповідей.
17. Встановіть
послідовність зростання відновних властивостей атомів елементів:
А Mg
Б K
В Rb
Г Na
18. Встановіть послідовність зростання радіусів атомів
елементів:
А Мg
Б Cl
В Si
Г Al
У
завданнях № 19 – 20 передбачають безпосереднє виконання завдань, розв' язування задач.
19. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
Калій
→ калій гідроксид → калій карбонат → калій сульфат → барій сульфат.
20. До розину масою 200 г з масовою часткою гліцерилу 2.5%
додали гліцерил масою 10 г. Обчисліть масову частку розчиненої речовини в
розчині.
ВАРІАНТ – 2
У завданнях № 1- 10 оберіть
правильну, на Вашу думку, відповідь та позначте її в бланку відповідей.
1.
Укажіть
правильне закінчення твердження – «Проста речовина – це…»:
А
складова частина суміші;
Б складова частина хімічної сполуки;
В речовина, що складається з атомів;
Г речовина, утворена одним елементом.
2.
Укажіть
число нейтронів в ізотопі 6529Сu:
А 29;
Б 36;
В 65;
Г 94.
3.
Укажіть
заряди катіона та аніона, на які дисоціює у водному розчині Натрій сульфід:
А 1+ та 2-;
Б 2+ та 2-;
В 1+
та 1- ;
Г 2+ та 1-.
4.
Укажіть
правильне закінчення твердження – « Для того щоб насичений водний розчин солі
зробити насиченим, необхідно…»
А додати води;
Б додати солі;
В профільтрувати його;
Г випарувати певну кількість води.
5.
Укажіть
кислотний оксид:
А CO
Б CO2
В CaO
Г ZnO.
6.
Укажіть
положення лужних елементів у періодичній системі:
А період 1;
Б підгрупа ІА;
В період 3;
Г підгрупа ІІ А.
7.
Укажіть
речовину, яка зумовлює тимчасову твердість води:
А CaCl2
Б Ca(HCO3)2
В CaCO3
Г CaSO4
8.
Укажіть
правильне закінчення твердження – « Ізомери – це сполуки, що мають…»:
А однаковий агрегатний стан за нормальних умов;
Б однаковий якісний та кількісний стан, але різну будову;
В однакову загальну формулу;
Г однаковий якісний, але різний кількісний
склад.
9.
Укажіть
загальну формулу гомологічного ряду алкенів:
А CnH2n+2
Б CnH2n
В CnH2n-2
Г CnH2n-6
10. Позначте правильне закінчення твердження « Денатурація
білкової молекули – це руйнування…»
А первинної структури;
Б вторинної структури;
В первинної і вторинної структур;
Г четвертинної, третинної і вторинної структур.
У завданнях № 11 – 13 оберіть
кілька правильних, на Вашу думку, відповідей та позначте їх у бланку
відповідей.
11. Укажіть речовини,які взаємодіють з розведеним розчином
сульфатної кислоти:
А CaO
Б Cu
В MgCl2
Г Cu(OH)2
Д Cl2.
12. Укажіть речовини, які є ізомерами:
А СН3СН2СН2ОН.
Б СН3СН2СНО
В СН3СН2СОСН3
Г СН3СН2 ОСН3
Д СН3СН2ОН
13. Укажіть речовини з однаковим типом хімічного зв' язку:
А СО2
Б SO3
В O2
Г Al
Д KF.
У
завданнях № 14 – 16 до кожного із завдань, позначених буквами, виберіть один
правильний,на Вашу думку, варіант відповіді, позначений цифрою. Запишіть цифри
у таблицю, наведену до кожного завдання. Послідовність цифр перенесіть до
бланка відповідей.
14. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами
реакцій:
А SO3 + H2O → 1. K2SO4 + H2O
Б SO3
+ KOH
→
2. H2SO4
В SO3
+ 2KOH
→ 3. K2SO4
Г SO3
+ K2O → 4. KHSO4
5. K2SO3
15. Встановіть відповідність між схемами і записами,
пропущеними в них:
А N20 …..→ 2N-3 1. - 2e
Б Fe+2 …..→ Fe+3 2. – 1e
В O20 …..→ 2 O-2 3. +
6e
Г 2Cl-…..→ Cl20 4. + 2e
5. + 4e
16. Виберіть речовини,які
відповідають буквам у схемі перетворень:
СН3ОН +A→ НСООСН3 +Б→ НСООН +B→
НСООСН2СН3 +Г→ НСООNa
1
СН3СН2ОН
2
НСООН
3
Н2
4
Н2О
5
NaOH.
У завданнях № 17- 18 розташуйте
певні дії ( поняття, формули, характеристики) у правильній, на Вашу думку,
послідовності. Запишіть букви у таблицю, наведену до кожного завдання. Потім
послідовність букв перенесіть до бланка відповідей.
17. Встановіть
послідовність зростання радіусів атомів елементів:
А Mg
Б Cl
В Si
Г Al
18. Встановіть генетичний ланцюжок утворення Натрій етаноату:
А C2H5OH
Б CH3COOH
В C2H4
Г C2H6
У
завданнях № 19 – 20 передбачають безпосереднє виконання завдань, розв' язування задач.
19. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:
Етилен
→ ацетилен → етаналь→ етанол→ натрій етанолят.
20. До розчину, який містить алюміній хлорид масою 3, 204 г
додали арґентум нітрат масою 10,2 г. Обчислити масу утвореного осаду.
_____________________________________________________________________________
УРОК №3
Завдання 30.03.2020 р.
Коментар
Увага!!!
Виконане завдання переслати на адресу, яка вказана , а саме tanusa25bac@gmail.com до 02.04.
Бажаю успіхів.
Конспект
записати в зошит під датами, які стоять
Бажаю здоров'я,
мудрості і терпіння!!!
СОЛІ. ПОШИРЕННЯ В ПРИРОДІ. СЕРЕДНІ ТА КИСЛІ
СОЛІ.
1.
Визначення солей.
Солі - це складні речовини, які складаються з
атомів металів та кислотних залишків.
До відома:
1.
Назва кислотного
залишку, утворюється від назви відповідної кислоти, зміною жіночого роду на
чоловічий ( кислота хлоридна, а залишок
хлорид)
2.
Валентність
кислотного залишку визначається по кількості атомів Гідрогену у молекулі
кислоти.
3.
Таблиця
кислот.
Формула
кислоти
|
Назва кислоти
|
Кислотний залишок
|
Валентність кислотного
залишку
|
Назва кислотного залишку
|
HCl
|
хлоридна
|
Cl
|
I
|
хлорид
|
HNO3
|
нітратна
|
NO3
|
I
|
нітрат
|
HNO2
|
нітритна
|
NO2
|
I
|
нітрит
|
HBr
|
бромідна
|
Br
|
I
|
бромід
|
HI
|
йодидна
|
I
|
I
|
йодид
|
H2S
|
сульфідна
|
S
|
II
|
сульфід
|
H2SO3
|
сульфітна
|
SO3
|
II
|
сульфіт
|
H2SO4
|
сульфатна
|
SO4
|
II
|
сульфат
|
H2CO3
|
карбонатна
|
CO3
|
II
|
карбонат
|
H2SiO3
|
сілікатна
|
SiO3
|
II
|
сілікат
|
H3PO4
|
ортофосфатна
|
PO4
|
III
|
ортофосфат
|
4. Як утворюється
назва солей ? ( 8 кл., повт.)
·
Називаємо метал
·
Якщо метал має змінну валентність , в дужках
вказуємо.
·
Додаємо назву кислотного залишку.
Na2SO4 - Натрій
сульфат
Fe2(SO4)3 - Ферум ( ІІІ)
сульфат
CuCl2 - Купрум ( ІІ)
хлорид
2. Класифікація
солей.
1. Середні солі – солі,
в молекулах яких відбувається повне заміщення атомів Гідрогену на атоми металу.
Na2SO4 Натрій сульфат
2. Кислі солі - солі,
в молекулах яких відбувається неповне заміщення атомів Гідрогену на атоми
металу.
NaНSO4 Натрій гідрогенсульфат
3. Основні солі - солі, в молекулах яких крім йонів металуі
кислотного залишку містяться гідроксогрупи.
Аl(OH)2Cl
4. Подвійні
солі - солі, в
яких атоми Гідрогену багатоосновних кислот, заміщено різними металами.
КNaSO4
5. Змішані солі - солі, двох кислот
СaClBr
6. Комплексні
солі - солі, які
містять комплексний йон
[ Ag(NH3)2] Cl
3. Добування солей.
1. Взаємодія
кислот і основ:
KOH + HCl →
KCl + H2O
2. Взаємодія
кислот і основних оксидів:
H2SO4 + CuO →Cu SO4 + H2O
3. Взаємодія
лугів з кислотними оксидами:
2 NaOH + SiO2→ Na2SiO3 + H2O
4. Взаємодія
основних і кислотних оксидів:
Na2O + CO2 → Na2CO3
5. Взаємодія
лугів з солями:
3 KOH
+ FeCl3→ Fe ( OH)3 + 3 KCl
6. Взаємодія
кислот з солями:
Na2CO3
+ 2 HCl → 2 NaCl + CO2 + H2O
7. Взаємодія
двох солей:
AgNO3
+ KCl →AgCl + KNO3
8. Взаємодія
простих речовин:
2 K +
Cl2→ 2 KCl
9. Взаємодія
металів з кислотами:
Zn +
2 HCl → ZnCl2
+ H2↑
10. Взаємодія металів із солями:
Fe +
CuSO4→ FeSO4 + Cu
11. Термічний
розклад деяких солей:
2 NaNO3→ 2 NaNO2 + O2↑
4. Хімічні властивості солей.
Солі взаємодіють:
1. З кислотами:
утворюючи нову сіль і нову кислоту
AgNO3 + НCl →AgCl + НNO3
2.
З лугами:
утворюючи нову сіль і нову основу
Сu (NO3)2 + 2KOH
→ Cu(OH)2 ↓
+ 2KNO3
3. З металами: якщо
метал, який вступає вреакцію,в
електрохімічному ряду напруг стоїть лівіше від металу, що входить до складу
солі
Сu + FeSO4 ≠
Fe + CuSO4→ FeSO4 +
Cu
4.
Між собою: утворюючи
нові солі
BaCl2 + Na2 SO4 → 2
NaCl + BaSO4↓
5. Термічний
розклад солей: більшість солей термостійкі, розкладаються
солі, утворені:
·
Слабкою кислотою
CaCO3→ CaO + CO2↑
·
Cильними
окисниками або відновниками
1. Метали до
Магнію
MeNO3
→ MeNO2
+ O2↑
2. Від Магнію до Купруму
Me NO3 → MeNO3 → MeO + NO2 + O2↑
3. Метали
після Купруму
MeNO3 → Me + NO2 + O2↑
ЗАВДАННЯ
ОБОВ'ЯЗКОВЕ
ДО ВИКОНАННЯ І НАДСИЛАННЯ НА ПОШТУ:
1.
Напишіть
формули солей:
А) Калій карбонат
Б) Купрум(ІІ) нітрат
В) Ферум
(ІІІ) сульфат
Г) Магній
гідрогенхлорид
2. Скласти
рівняння хімічних реакцій:
А) Арґентум нітрат і Ферум (ІІІ)
хлорид
Б) Натрій гідрогенкарбонат і Натрій
гідроксид
В)
термічного розкладу Магній нітрату.
Рівняння А розписати в йонній повній та
скореченій формі; рівняння В розставити коефіцієнти методом електронного балансу.
3.
Залізо
кількістю речовини 0, 8 моль нагріли і
відразу помістили у посудину, в якій містилось 33,6 л хлору (н.у.). Обчисліть
масу одержаної солі.
____________________________________________________________________________
Урок № 4
Завдання №4 01.04.2020 р.
ЖОРСТКІСТЬ ВОДИ ТА СПОСОБИ ЇЇ УСУНЕННЯ.
Переглянети
презентацію https://www.youtube.com/watch?v=ZWmdMZLVV1M
Жорсткість води – це сукупність властивостей води,
зумовлених вмістом катіонів лужноземельних
елементів, передусім Кальцію Са2+ і Магнію Mg2+.
Розрізняють
тимчасову(карбонатну) і постійну( некарбонатну) жорсткість води.
Тимчасова(карбонатна)
жорсткість води зумовлена вмістом гідроген
карбонат – іонів HCO3-. Природна вода завжди містить
незначну кількість розчиненого карбон (ІV)оксиду СО2.
Протікаючи крізь гірські породи, що містять
нерозчинні карбонати ( вапняки, доломіти), така вода перетворює їх на розчинні гідроген
карбонати:
CaCO3
+ CO2 + H2O → Ca(HCO3)2
Постійна( некарбонатна) жорсткість води – зумовлена вмістом інших аніонів, переусім сульфат-іонів SO42-
і хлорид – іонів Cl -.
Сума показників тимчасової та постійної
жорсткості визначає загальну жорсткість води.
Прикладом дуже м'якої води, яка містить незначну кількість солей, є дощова вода, а
дуже жорсткої води – морська.
Способи
усунення жорсткості води:
1.
Тимчасову жорсткість води
усувають її кип'ятінням:
Ca(HCO3)2 → CaCO3 ↓ + CO2↑ + H2O
Mg(HCO3)2 → MgCO3 ↓ + CO2↑ + H2O
2.
Для усунення постійної
жорсткості води до неї додають реагенти – натрій карбонат( кальциновану соду),
кальцій гідроксид ( вапняну воду) або натрій ортофосфат. Одночасно утворюється
тимчасова жорсткість води:
Ca(HCO3)2 + Ca( OH)2 →2 CaCO3↓ + 2 H2O
Mg(HCO3)2 + Na2CO3 → MgCO3 ↓ + Na2SO4
3CaCl2
+ 2 Na2PO4 →Ca3(PO4)2↓ + 6 NaCl
Mg(HSO4)2 + Ca(OH)2 → Mg(OH)2↓ + CaCO3↓ + 2H2O
3.
Сучасні способи пом'якшення води базуються на
використанні іонітів, зокрема катіонітів – твердих речовин, які містять у
своєму складі( Na+ ), що здатні обмінюватися йонами із зовнішнім
середовищем.
Виконати
практичне завдання:
1.
Скласти рівняння реакцій за
поданою схемою:
Залізо → Ферум(ІІ) хлорид→ Ферум (ІІІ) хлорид → Ферум( ІІІ)
гідроксид →
→ Ферум(ІІІ) оксид → Ферум(ІІІ) сульфат.
Конспект
в зошит, завдання в зошит.
Вивчити п.28, повт. п.11
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок № 5 Завдання № 5
06.04.2020 р.
Дорогі
діти!!!
Я дуже
вдячна Вам, що ви уважно читаєте і відправляєте саме ті завдання, які
потребують перевірки . До наступного понеділка зроблю таблицю за Вашою роботою.
Дякую
за роботу. Бажаю здоров'я і терпіння.
СУЧАСНІ СИЛІКАТНІ
МАТЕРІАЛИ.
1.
Силікатні
матеріали – сполуки Силіцію.
2.
Поняття
про скло. Різновиди скла та його застосування.
3.
Цемент.
4.
Лабораторна
робота «Визначення силікат-іонів»
Опрацювати
параграф 31, скласти конспект,
висвітливши основні пункти плану уроку.
Лабораторна
робота «Визначення у розчині силікат-іонів»
Мета:
навчитися експериментально виявляти силікат-іони.
Хід роботи:
1.
Переглянети
дослід за посиланням:
2.
Оформити
лабораторну роботу.
Допомога: кремнієва кислота – силікатна кислота.
Що робили?
|
Що спостерігали?
|
Наливаємо у пробірку 2 мл розчину
Натрій силікату і додаємо розчин хлоридної кислоти.
|
|
3.
Написати спостереження та рівняння в
молекулярній, йонній повній та скороченній формі.
4.
Звіт з виконаною роботою прислати на ел.
пошту.
Домашнє завдання:
Вивч.
п.31, повт п. 12, завдання № 1 ст.68 ( скласти рівняння гідролізу)
________________________________________________________________________
Урок № 6 Завдання
№ 6 08.04.2020 р.
Мінеральні добрива
поділяють на
МІНЕРАЛЬНІ
ДОБРИВА. ПОНЯТТЯ ПРО КИСЛОТНІ ТА ЛУЖНІ
ГРУНТИ.
1.
Поняття про мінеральні
добрива.
Речовини ( або суміші
речовин), переважно солі, які містять необхідні для рослин елементи живлення,
називають мінеральними добривами.
2.
Класифікація добрив.
Мінеральні добрива
поділяють на прості і комплексні( складні та змішані).
Прості – добрива, що мають один поживний елемент ( натрієва
селітра - містить Нітроген, калій хлорид – Калій)
Складні – добрива,що містять два або більше поживних елементів (
калійна селітра – Калій і Нітроген).
Змішані добрива – це механічні суміші різних видів добрив- простих і склаь
або зменшуюдних або тих чи інших. Вони називаються тукосумішами.
3.
Виробництво добрив в
Україні.
4.
Поняття кислі та лужні
грунти.
Кислі грунти- грунти з
рН від 6,5 і нижче. У їхніх водних розчинах є надлишок катіонів Гідрогену.
Агрономічні служби проводять
дослідження грунтів і регулюють : збільшують або зменшують кислотність грунтів.
Понижують кислотність за
допомогою вапнування – внесення в грунт кальциту, доломіту, гашеного вапна.
Домашнє
завдання:
Вивч.
п.30, повт. п.13, конспект в зошит.
_______________________________________________
Урок № 7,8 Завдання
№ 7,8 13.04.2020 р, 15.04.2020
ЯКІСНІ РЕАКЦІЇ НА ДЕЯКІ
ЙОНИ.
Якісні реакції – за допомогою яких можна визначити
наявність певних речовин, йонів, атомів.
1.
Переглянути
відео за посиланням:
2. Скласти
таблицю:
йон
|
якісний йон
чи реактив
|
ознаки реакції
|
Н+
|
метиловий
оранжевий,
лакмус
|
Забарвлення розчину в рожевий
Забарвлення розчину в червоний
|
Сl-
|
Ag+
|
Білий сирнистий осад
Ag+ + Сl- → AgCl↓
|
Cu2+
|
OH-
|
|
Fe2+
|
OH-
|
|
Fe3+
|
OH-
|
|
Zn2+
|
OH-
|
|
Ba2+
|
SO42-
|
|
NH4+
|
OH-
|
|
OH-
|
|
|
CO32-
|
|
|
SiO32-
|
|
|
PO43-
|
|
|
SO32-
|
|
|
Вам потрібно, використовуючи свої знання та
додаткові джерела інформації скласти таблицю, ще окремо таблицю для органічних речовин.
Все
робимо в зошит і не треба пересилати.
Домашнє
завдання:
Вивч. п.35, повт. п.14,15,
таблиця в зошит
_______________________________________________
Урок № 9,10 Завдання № 9,10 22.04.2020,
27.04.2020
БІОЛОГІЧНЕ
ЗНАЧЕННЯ МЕТАЛІЧНИХ ТА НЕМЕТАЛІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ.
1.
Опрацювати
п. 32
2.
Переглянути
відео за посиланням:
3.
Скласти
таблицю. Біологічна роль металів та неметалів.(5-6 металів і неметалів)
Назва металічного або
неметалічного елемента
|
Біологічна роль
|
Цинк
|
Формує імунітет,
входить до складу багатьох ферментів, сприяє обміну речовин.
|
|
|
|
|
4.
Виконати
завдання 2 стор.176 письмово та надіслати на ел. пошту.
5. пройти тестування на платформі "на урок" join.naurok.ua, код доступу 549531
-_______________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар