7 клас
2020 - 2021 н.р
ІІ семестр
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 11.01 -
22.01.2021
Урок №1
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні
атомні маси хімічних елементів.
1) Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=VM44gfeDQD8
2) Записати в зошит тему уроку .
3) Звернути увагу, що для розрахунків ми використовуємо значення
відносної атомної маси, округлене до цілого числа.
Записуємо так:
Аr( Mg) ≈ 24, а не Ar( Mg) = 24.305
Ar ( S) ≈ 32
Ar( O) ≈ 16
Увага!!! Хлор єдиний елемент
значення відносної атомної маси якого не
округлюється до цілого числа.
Аr ( Cl) ≈35,5
Домашнє
завдання :
Вивчити
п.10, виконати завдання № 16 стор. 59, повт п.1
_____________________________________________________________________
Тема: «Вступ»
Урок № 4
Практична робота №1
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=cFJKBL9r5vM
______________________________________________
Тема:
« Початкові хімічні поняття»
Урок №4
Будова атома.
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=-MH2g2jQYMk
Домашнє завдання:
7 - А, Б - опрацювати п.8,9
7 - В - опрацювати п. 10,11
____________________________________________
Урок № 5
Хімічні елементи їх назви і
символи.
|
Символ
|
Вимова
|
Українська назва
|
Прості речовини
|
|
формула
|
назва
|
|
H
|
аш
|
Гідроген
|
H2
|
Водень
|
|
C
|
це
|
Карбон
|
C
|
Вуглець
|
|
N
|
ен
|
Нітроген
|
N2
|
Азот
|
|
O
|
о
|
Оксиген
|
O2
|
Кисень
|
|
F
|
фтор
|
Флуор
|
F2
|
Фтор
|
|
Na
|
натрій
|
Натрій
|
Na
|
Натрій
|
|
Mg
|
магній
|
Магній
|
Mg
|
Магній
|
|
Al
|
алюміній
|
Алюміній
|
Al
|
Алюміній
|
|
Si
|
силіцій
|
Силіцій
|
Si
|
Кремній
|
|
P
|
пе
|
Фосфор
|
P
|
Фосфор
|
|
S
|
ес
|
Сульфур
|
S
|
Сірка
|
|
Cl
|
хлор
|
Хлор
|
Cl2
|
Хлор
|
|
K
|
калій
|
Калій
|
K
|
Калій
|
|
Ca
|
кальцій
|
Кальцій
|
Ca
|
Кальцій
|
|
Fe
|
ферум
|
Ферум
|
Fe
|
Залізо
|
|
Cu
|
купрум
|
Купрум
|
Cu
|
Мідь
|
|
Zn
|
цинк
|
Цинк
|
Zn
|
Цинк
|
|
Ag
|
аргентум
|
Аргентум
|
Ag
|
Срібло
|
|
Sn
|
станум
|
Станум
|
Sn
|
Олово
|
|
Pb
|
плюмбум
|
Плюмбум
|
Pb
|
свинець
|
|
Au
|
аурум
|
Аурум
|
Au
|
Золото
|
|
Hg
|
гідраргірум
|
Меркурій
|
Hg
|
Ртуть
|
|
I
|
йод
|
Йод
|
I2
|
Йод
|
Дом. завдання : Вивчити таблицю знаків .
______________________________________________________________
Урок № 6 дистанційне навчання для 7 класу ( 2 група) 16.12.20
1.
Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=E5eiVscTUpM
2. Виконати завдання:
Заповнити
таблицю.
|
Знак
елемента
|
Назва
|
Розміщення
в періодичній
системі
|
Характеристика
атома
|
|
період
|
група
|
підгрупа
|
заряд ядра
|
кількість електронів
|
|
Ag
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Купрум
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ 6
|
|
|
|
|
3
|
ІІ
|
|
|
|
|
Ва
|
|
|
|
|
|
|
______________________________________________________________
Вибрати свій варіант та виконати завдання в робочому зошиті.
УРОК № 2 ЗАВДАННЯ № 2. на 17.03.2020
1. Виконати завдання на платформі " мій клас"
2. Виконати письмове завдання.
2.1 Допишіть рівняння реакцій:
а) Li + O2 →
б) H2
+ O2 →
IV
в) Se + O2 →
2.2 Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакції:
А) H2 + O2 → 1. CO2 + H2O
Б) CH4 + O2 → 2. Fe2
O3 + SO2
В) FeS + O2 → 3. CO2
Г) C + O2 → 4. H2O
5. H2O2
2.3. Закінчити рівняння реакції:
Пригадайте, які речовини, утворюються при спалюванні складної речовини.
а) H2Se + O2 →
б) MgS + O2 →
в) CuS + O2 →
завдання виконуємо в робочому зошиті.
Вивчити п.22.23
_________________________________________________________________________________
УРОК № 3 ЗАВДАННЯ № 3 на 30.03 ( 7 - А, В) 01.04 ( 7 - Б)
Увага!!!
На сайті школи в розділі
дистанційне навчання вказано в розкладі електронна адреса на яку ви присилаєте
виконане завдання.
Отже, ви маєте мені прислати на електронну
адресу:
·
виконане завдання №1 і №2, термін до 03.04.2020
·
якщо є питання пишіть на ел.пошту.
Бажаю Вам успіхів і здоров’я.
Тема уроку:
УМОВИ ВИНИКНЕННЯ ТА ПРИПИНЕННЯ ГОРІННЯ.
МАРКУВАННЯ НЕБЕЗПЕЧНИХ РЕЧОВИН.
1. Умови виникнення та
припинення горіння.
Для початку будь-якої реакції повинні бути витримані
певні умови, які є поштовхом для початку реакції:
-
Підвищені тиск і ( або)
температура;
-
Наявність каталізатора
для багатьох процесів
каталізатором є вода ( у вигляді парів)
-
Температура
для початку реакції
речовину слід нагріти; самостійно підвищення температури може відбуватися там
де є повільне окиснення речовин( самозаймання) – компостні бурти, просочене
мастилами ганчір'я, бавовна в корабельних трюмах та ін.
Для припинення горіннеобхідно:
-
Припинити контакт
речовин з киснем;
-
Різко охолодити ділянку
матеріалу, що горить;
Для охолодження ( гасіння)
використовують:
-
Воду
-
Вуглекислий газ(
зріджений), азот
-
Порошки, а також пісок,
грунт та ін..
ЗАПАМ'ЯТАЙ!!!
НАЙКРАЩИМ СПОСОБОМ БОРОТЬБИ З ПОЖЕЖЕЮ Є ЗАХОДИ ЇЇ ЗАПОБІГАННЯ.
2. МАРКУВАННЯ НЕБЕЗПЕЧНИХ
РЕЧОВИН.
Маркування- це інструмент, який допомогає споживачеві зробити
свідомий вибір.
Опрацювати текст
підручника стор. 123-124, скласти конспект.
3.
ВИКОНАННЯ ВПРАВ.
3.1.
Написати рівняння реакції кисню з речовинами:
А) ZnS
Б) Mg S
В) C3H8
Нагадую, що при взаємодії кисню з складною речовиною утворюються
оксиди тих елементів, з якої складається складна речовина.
V II I
II
2РН3 + 4 О2 → Р2 O5 + 3H2O
Розставляємо коефіцієнти:
Атомів Фосфору зліва один, а зправа два, тому перед
формулою РН3 ставимо коефіцієнт 2
Атомів Гідрогену зліва стало 6 ( 2*3), а
зправа 2, тому перед формулою Н2О ставимо коефіцієнт 3 (6:2)
Рахуємо зправа атоми Оксигену 5+3=8, а зліва їх 2,
тому пере формулою О2 зліва ставимо коефіцієнт 4 ( 8:2)
3.2.
Розставте коефіцієнти у схемах рівнянь:
А) Сu2O +
O2 → CuO
Б) CO
+ O2 → CO2
В) C2H4 + O2 →
CO2 + H2O
3.3. Установіть послідовність зростання валентності елемента у сполуці з
Оксигеном:
А СО
Б СО2
В Н2О
Г Al2О3
Щоб виконати завдання
:
Треба визначити
валентність кожного елемента у сполуці.
Повторити п.13,
стор.71-72.
Домашнє завдання
Вивч. п.22,
повтор.п.13, виконати завдання №3.1,3.2,3.3 із розілу уроку виконання вправ, фотозвіт виконаного завдання ви присилаєте на ел.пошту: tanusa25bac@gmail.com до 02.04.2020
_______________________________________________________
Урок № 4 Завдання № 4 на 31.03 7-А,01.04 7 -В, 07.04 7-Б
1. Записати тему і план уроку.
2. Записати короткий конспект, опрацювавши текст підручника.
3. Записати коротку
характеристику озону.( див. в конспекті уроку № 4).
4. Переглянути запропоноване відео за посиланням:
ttps://www.youtube.com/watch?v=qEsxzLgTe8s
5. Виконати письмове завдання і переслати його ( тільки письмове завдання) на ел. пошту.
Дякую, бажаю успіхів і здоров'я.
Колообіг Оксигену
в природі. Озон.
Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль
кисню.
1. Поширення Оксигену в неживій природі.
2. Біологічна роль Оксигену та кисню.
3. Застосування кисню.
4. Озон.
5. Проблема чистого повітря.
І. Читаємо текст підручника і коротко записуємо
конспект .п.23,24.
ІІ.
Переписуємо в зошит все, щозараз буде пояснено про озон.
Озон О3 - це алотропна модифікація Оксигену. Блакитний газ ( у
зрідженому стані має колір індиго, у твердому – темно-синій) із своєрідним ,
різким металічним запахом, дуже отруйний. Утворюється з атмосферного кисню під впливом
сонячного випромінювання: hv
3 О2 ═ 2О3
У стратосфері на
висоті 12 -50 км ( максимальна концентрація – на висоті 20-25 км) міститься
85-89% атмосферного озону, утворюючи озоновий шар. Як і інші атмосферні гази, озон насправді не утворює шару, а міститься в
усій газовій оболонці. Просто розповсюджений він нерівномірно. Зрозуміло, що на
висотах 20-25 км він існує в надзвичайно розрідженому стані: якби озон
атмосфери привести до нормальних умов, то утворився би шар, товщина якого була би близько 3 мм. Цей газ має виняткове значення для життя на
Землі як захисник від згубного ультрафіолетового випромінювання.
У приземних шарах (смоговий озон) його
концентрація збільшується після грози ( тимчасово) і внаслідок промислової
діяльності людини ( це погана ознака, яка свідчить про забруднення атмосфери).
Є озон і у хвойних лісах, де він утворюється внаслідок окиснення смолистих
речовин.
Озон –
сильніший окисник, ніж кисень.
Унаслідок токсичної дії має негативний вплив
на живі об'єкти.
ІІІ. Переглянути відео:
https://www.youtube.com/watch?v=qEsxzLgTe8s
IV. Домашнє
завдання.
Вивч.п.23,24 ,повт.п.14
V. Завдання обов'язкове для виконання і має бути
надіслано на ел. пошту.
Вставте слова « кисень» або « Оксиген»:
1.
Формула …
- О2
2.
… підпримує горіння і дихання.
3.
… входить до складу простих речовин:
О2 і О3,
атож до складу складних речовин: СО, СО2, Н2О.
4.
… погано розчиняється у воді.
5.
…. – найпоширеніший елемент.
6.
Молекула … складається з двох атомів Оксигену.
7.
Порядковий номер …. – 8, відносна
атомна маса 16.
8.
В … тліюча скіпка спалахує.
9.
…
- безбарвний газ.
10.
… газ, який важчий за повітря.
_____________________________________________
Урок № 5 Завдання № 5 на 06.04 7- А і 7 - В ; 08. 04 7 - Б
1. Записати тему і план уроку.
2. Переглянути запропоноване відео за посиланням:
по мірі перегляду робити в зошиті необхідні
нотатки.
3.
Підготувати цікаві повідомлення про
воду, на окремому аркуші формату А – 4 у
вигляді краплини води. Зберігати і здати, коли зустрінемося.
Вода, склад молекули, поширеність в природі, фізичні
властивості. Вода – розчинник.
1.
Вода.
2.
Поширеність води у природі.
3.
Фізичні властивості води.
4.
Вода – розчинник.
Домашнє завдання.
Вивч.п.25,повт.п.15 на повторення № 7, стор.82 – пересилати не
потрібно + підготувати цікаві повідомлення про
воду, на окремому аркуші формату А – 4 у
вигляді краплини води. Зберігати і здати, коли зустрінемося/
______________________________________________________
Урок № 6 Завдання № 6 13.04(7 – А,7 – В) 15.04 ( 7- Б)
РОЗЧИН І ЙОГО КОМПОНЕНТИ.
ВОДА РОЗЧИННИК.
1.
Розчин та його компоненти.
2.
Водні розчини.
3.
Таблиця розчинності.
Переглянути відео за посиланням:
Зробити записи
в зошит :
1. Розчин
.
2. Розчинник.
3. Як
визначити розчинність речовин у воді.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Вивчити
п. Вивч.п.26
ст.143-144 (до масової частки). повт п.16,17, пояснення до
теми:https://www.youtube.com/watch?v=T1l9cnNFdlg
Записи в зошит.
______________________________________________________
Урок № 7 Завдання
№ 7 14.04(7
– А) , 15.04 (7 – В),
21.04 ( 7 – Б)
КІЛЬКІСНА
ХАРАКТЕРИСТИКА РОЗЧИНУ. МАСОВА ЧАСТКА РОЗЧИНЕНОЇ РЕЧОВИНИ В РОЗЧИНІ.
Записати в зошит тему, конспект, шпаргалочку і розв'язок задачі 1,2, 3 з пояснення до уроку.
Кількісною
характеристикою розчину є масова частка розчиненої речовини в розчині.
Масова частка
розчиненої речовини позначається w
–
(дубль ве) і показує
відношення маси речовини до маси розчину. Може виражатися у частинах ( частках) або відсотках.
Має математичний
вираз:
mречовини
w
= --------------
* 100%
mрозчину
т
розчину = т речовини +
т води
вода
– розчинник, отже розчин складається з розчинника та розчиненої речовини.
Переглянути відео та
записати в зошит формули ( шпаргалочку для розумників)
Задача 1, 2, 3
переписати в зошит.
Розв'язати
самостійно:
1. Учень до солі масою
2г додав 198 г води й перемішав до повного розчинення солі. Обчисліть масову
частку солі в отриманому розчині.
2. В 200 г розчину
міститься 5 г цукру. Знайдіть масову частку розчиненої речовини в розчині.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Вивчити п.
Вивч.п.26. повт п.18, вивчити формули
Задачі для
самостійного розв'язання 1 і 2 виконати і переслати на ел. адресу.
____________________________________________________________
Урок № 9 Завдання № 9 28.04 ( 7 –А, 29.04 ( 7 – Б, 7 – В)
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.
Закріпити вміння розв'язувати
задачі.
Задача 1.
Обчислити масу натрій
гідроксиду, який міститься в 50 мл 10%-го розчину( густина розчину 1,11 г/мл).
Дано: Розв'язання.
Vрозч. = 50 мл
mреч.
ρрозч. = 1,11 г/мл w = _______
* 100%;
w = 10%
mрозч.
_______________________
mреч.- ? mреч. = w * mрозч.
100%
ρ = m m розч.
= V*ρ
V
1.
Знаходимо масу розчину:
трозч. = 50 мл * 1,11 г/мл = 55,5 г
2.
Знаходимо масу речовини:
треч. = 10% * 55,5 г
= 5,55 г
100%
Відповідь:
маса натрій гідроксиду 5,55 г
Задача 2.
До
розчину масою 200 г з масовою часткою розчиненої речовини 15%, додали розчин
масою 300 г з масовою часткою розчиненої речовини 20%.
Знайти масову
частку розчиненої речовини в добутому розчині.
Дано:
Розв'язання:
т1розч.
= 200 г
w1 = 15% або 0,15
m2розч. = 300 г
w2 = 20 % або 0,2
w - ?
w = треч
* 100%;
трозч.
mреч. = w * mрозч.
100%
треч. = т1 реч + т2реч.
трозч.
= т1розч. + т2розч
т розч.
= 300 г + 200 г = 500 г
т1реч.
= 200г * 0,15 = 30 г
т2реч.
= 300 г * 0,2 = 60 г
т реч.
= 30г + 60 г = 90 г
90 г
w=--------- * 100% = 18%
500г
Відповідь: 18 %
Задача 3
Змішали 247 г 62%- го
розчину і 145 г 18%- го розчинів сульфатної кислоти. Знайти масову частку
розчиненої речовини в новому розчині.
Задача 4.
У якій масі води
необхідно розчинити 50г сульфатної кислоти, щоб одержати 10% - ний розчин?
Задача 5.
Обчислити масу нітратної
кислоти , що міститься в 40 мл 15 % розчину ( густина розчину – 1,51 г/мл).
ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ:
Вивчити п.26. повт п.20, вивчити формули, розв'язати
задачі 3,4,5 і
розв'язок на ел. пошту.
______________________________________________________________
Урок № 10 Завдання № 10 04.05 ( 7 –А, 7 – В) 05.05 ( 7 – Б)
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 5
ПРИГОТУВАННЯ РОЗЧИНУ З ПЕВНОЮ МАСОВОЮ
ЧАСТКОЮ РОЗЧИНЕНОЇ РЕЧОВИНИ.
Мета: навчитися
практично виготовляти розчин із
заданою масовою часткою
речовини.
Обладнання
і реактиви: дистильована
вода, терези, и
шпатель, кухонна сіль, колба, склянна
паличка.
Хід роботи.
1. Повторити правила безпечної поведінки при
роботі з склянним посудом та правила
поведінки при проведенні хімічного досліду.
2. Зробити необхідні розрахунки.
3. Оформити звіт.
4. Виконати практичне завдання.
Варіант – 1
Приготувати 40 г водного
розчину кухонної солі з масовою часткою цієї речовини 0,05.
Варіант – 2
Приготувати з 2 г кухонної солі розчин з масовою часткою цієї речовини 4%.
Пояснення:
Для
того , щоб приготувати розчин потрібно знати масу речовини і об'єм води.
Масу
речовини можна знайти з формули:
w = треч * 100%;
трозч.
Масу води можна знайти :
трозч. = т реч. + т
води
Потім за формулою:
ρ = m
V
Знаходимо
об'єм, знаючи густину води – 1 г/ мл.
Виконання
роботи:
1.
Розв'язати задачу.
2.
Оформити звіт у вигляді таблиці:
Варіант
|
Маса розчину,
г
|
Маса речовини,
г
|
Маса води,
г
|
Об'єм води,
мл
|
Масова частка розчинен. речовини,
%
|
|
|
|
|
|
|
3.
Скласти план приготування розчину.
1.
У колбу поміщаємо сіль масою _______
2.
Вимірюємо воду об'ємом ___________
3.
Наливаємо воду в колбу.
4.
За допомогою скляної палички ретельно перемішуємо.
5.
Отримали розчин масою _______ з масовою
часткою розчиненої речовини _______.
4.
Записуємо висновок до роботи.
5.
Виконуємо практичне завдання.
Варіант
– 1
1.
Яка
маса гліцерину міститься у 20 мл його розчину з масовою часткою розчиненої
речовини 40%, якщо густина розчину становить 1,1 г/мл.
2.
У
розчин солі масою 300г з масовою часткою розчиненої речовини 10%, додали 10 г цієї солі. Яка масова частка солі в новому розчині.
Варіант – 2
1.
У розчин масою 200 г з масовою часткою солі 15% додали 200 г води. Обчислити масову
частку солі в новому розчині.
2.
В якій масі води необхідно розчинити 30 г
цукру, щоб отримати 5% розчин?.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Вивчити п.26. повт п.21, виконати практичну роботу та надіслати
на ел. пошту до 06.05.2020
___________________________________________________
Урок № 11 Завдання № 11 06.05 ( 7 – Б),
12.05(7 – А), 13.05( 7 – В)
ПІДГОТОВКА ДО
КОНТРОЛЬНОГО ЗРІЗУ ЗНАНЬ.
РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З
ТЕМИ: « РОЗЧИНИ»
Переглянути відео за посиланням:
Записати
розв'язок приведених задач в зошит.
Виконати
запропоновані задачі та надіслати їх розв'язок на ел. пошту.
1.
Для засолювання огірків використовують 6% - й розчин
кухонної солі. Обчисліть масу солі, необхідної для приготування такого розчину
масою 900г.
2. Визначте
масову частку розчиненої речовини в розчині ( %), одержаному при розчинені 20 г
солі в 180 г води.
3. Яка
маса хлороводню міститься у 2,0 л розчину хлоридної кислоти(ρ=1,108г/ мл) з
масовою часткою речовини 22%.
4. До розчину масою 400 г з масовою часткою
сульфатної кислоти 12% додали 80 г води. Визначте масову частку кислоти в
одержаному розчині
5. До розчину масою 260 г з масовою часткою
Натрій гідроксиду 10% додали ще 80 г Натрій гідроксиду. Визначте його
масову частку в одержаному розчині.
Вивчити п.26. повт п.22, виконати задачі та надіслати
на ел. пошту
________________________________________
Урок № 12 Завдання № 12 13.05 ( 7 – Б),
18.05(7 – А, 7 – В)
Взаємодія води з
оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.
1.
Взаємодія
води з оксидами.
Оксиди – це складні речовини, які
складаються з двох елементів, один з яких Оксиген.
2.
Поняття
про основи й кислоти.
Переглянути відео, зробити необхідні
записи в зошит:
3.
Поняття про індикатори.
Домашнє завдання:
Вивчити п.28 повт п.23, готуємося до контрольного зрізу
знань.
Добре я все зробив
ВідповістиВидалити